Förening Tenhult

Månadsmöte 6 april 2022

Trots snöoväder kunde ordförande Lennart Karlström hälsa ett 40 tal medlemmar varmt välkomna till föreningens medlemsmöte onsdagen den 6 april, ett särskilt välkommen till distriktsläkare Anna Hertin från Bra Liv Rosenhälsan, Huskvarna.

Tema för dagens möte var "Vad kan du göra själv för att må så bra som möjligt". Anna visade bildspel och berättade på ett trevligt sätt hur kroppen förändras med stigande ålder. Hon gav tips och idéer hur man på ett bra sätt, med rätt mat och motion kan påverka sin hälsa och må bra även när man blir äldre. Motion av olika slag (gym, promenader, cykling mm.) är en viktig del för välbefinnandet. Hon talade också om vad som händer vid ev. palliativ vård. Vidare hänvisade hon till Livsmedelsverket, som har bra information.

Carl-Johan Hammarlund informerade om äldreboende i Tenhult. De gemensamma pensionärsorganisationerna i Tenhult har skickat en skrivelse till kommunen med önskan om svar vad som kommer att hända med äldreboende i Tenhult.

Lennart informerade om sillunchen den 18 maj på Ingaryd. Vad som gäller och höstens program kommer att skickas ut till alla medlemmar.

Tackade alla som kommit till mötet och hälsade alla välkomna den 18 maj.

Bild och text: Bosse och Berit