Förening Tenhult

Månadsmöte 13 november 2019

Möte

2019-11-20 Novembermötet tillika budgetmötet den 13 november inleddes av Bosse på dragspel. Vice ordförande Lennart Karlström hälsade samtliga medlemmar välkomna till dagens möte därav en ny medlem. Ett särskilt välkommen till Gert Kvick från Jönköpings kommuns brottsförebyggande råd.

Lennart presenterade styrelsens förslag till verksamhetsplan för 2020 innehållande bl. a antal styrelse- och månadsmöten, planerade fritidsaktiviteter och resor samt styrelsens förslag till budget med förväntade intäkter och kostnader presenterades av kassören. Mötet beslutade enligt styrelsens förslag.

Gert Kvick berättade om hur trygghetsrådet i Jönköpings kommun är uppbyggt. Fyra personer finns anställda på heltid. Trygghetsrådet samarbetar med polis och räddningstjänst.

Inom Jönköpings kommun finns ett Kontaktcenter man kan vända sig till och lämna synpunkter.

Han talade om olika faror som finns i samhället idag bl. a bedrägerier, olyckor i hemmen, i trafiken mm, trots detta kan vi känna oss ganska trygga i Sverige.

Äldre personer är en utsatt grupp vad gäller bedrägerier. Förvara alltid BankId, värdekort och andra värdehandlingar på säkert ställe.

Blir man bestulen, spärra kort-ring polis.

Klicka aldrig på länkar som man inte vad det är, radera länken.

Vid ev brand i hemmen är det oftast spisen som är orsaken, kväv elden, använd brandfilt.

När det gäller kontrakt, avtal mm kontakta kommunens konsumentrådgivning.

Gert tackades för en mycket intressant och lärorik eftermiddag.

Därefter passade det bra med gott fika.

Lennart informerade vidare om att Rosenhälsans vårdcentral bjuder in till föreläsning om sömn den 19 november kl. 17.30-19.00.

Vidare informerades om att det är dags att vaccinera mot årets influensa.

Tiderna som gäller på Tenhults vårdcentral är 19, 21, 26 och 28 november kl. 16.00-17.30.

Välkommen på julkonsert i Allianskyrkan Tenhult torsdagen 28 november kl. 14.00.

Underhållning med Emelie Creutz och Christer Mohlin, medverkar gör även Jennifer Byrén.

Kaffe med dopp 20 kr. serveras efter konserten.

Därefter följde lotteridragning med fina krukväxter som vinst.

Lennart avslutade mötet, tackade kaffegruppen, Bosse och alla som kommit till mötet samt uppmanade att inte glömma anmäla sig till nästa möte som är den 11 december kl. 14.00 då med vårt egna julbord.

Möte
Fika