Förening Tenhult

Höststart 16 augusti 2023

PRO Tenhult har inför höststarten haft sitt upptaktsmöte onsdagen den 16 augusti på TSOK-Gården Högalund.

Ett stort antal medlemmar hade hörsammat inbjudan och kommit till mötet.

Ordföranden öppnade mötet och hälsade både gamla och nya medlemmar varmt välkomna.

Lennart började med att informera lite om platsen vi befann oss på, nämligen Tenhults skid och orienteringsklubbens klubbstuga.

Regnet hängde lite i luften men vi hade tur så vi kunde vara utomhus den mesta tiden för vi inledde med tipspromenad och korvgrillning som smakade väldigt bra och Bosse förgyllde tillvaron med sång och dragspelsmusik.

Därefter bjöds det på kaffe och god kaka som serverades inne i stugan.

Ordföranden informerade om kommande aktiviteter och höstens program fanns att tillgå.

Därefter följde redovisning och utdelning av priser till vinnarna i tipspromenaden och dragning i lotteriet med fina blomvinster.

Ordföranden tackade alla som kommit till mötet och alla som hjälpt till med arrangemanget och hälsade alla välkomna till nästa PRO möte onsdagen den 6 september i Allianskyrkan kl. 15.00, då kommer lantbrevbäraren Nils-Erik Andersson och berättar om sitt yrkesliv.

PRO Tenhult deltog i årets DM i boule i Värnamo den 17 augusti med ett mixat lag på tre deltagare och placerade sig på en hedrad nionde plats av sjutton tävlande lag.

Bild och Text: Bosse och Berit