Förening Tenhult

Månadsmöte 11 april

Blommor

2018-04-18 Månadsmötet i april inleddes med dragspelsmusik av Carl-Johan och Bosse och ett 50 tal medlemmar hälsades välkomna av ordföranden. Ett särskilt välkommen till Johanna från Tenhults "Gröna Rum".

Medlemmarna fick se Johanna tillverka buketter och andra arrangemang av bl a tulpaner, kalla, krysantemum och klematis.

Vårens färger i år går i rosa och grönt med vackra kvistar, gräs och örtväxter.

Tillbehör i korg, zink, betong och fåglar är en trend som kommer.

Johannas blomsterkreationer visades runt bland medlemmarna och skänktes sedan till vinster som lottades ut till allas förtjusning.

Ordföranden informerade om en inbjudan till Te-dans på HVA-Union och att samtliga biljetter till Teatern i HVA Folkets Park är sålda.

En anmälningslista till "Sill-lunchen" den 9 maj kl. 14.00 cirkulerade runt.

Under och efter kaffestunden underhöll Bosse och Carl-Johan med sång och musik.

Ordföranden avslutade mötet med ett särskilt tack till Johanna och till övriga som medverkat till dagens trivsamma möte samt hälsade alla välkomna till majmötet.

Pyssel
Dragspel