Förening Tenhult

Årsmöte 12 februari 2020

Möte

2020-02-19 Ordförande Carl-Johan Hammarlund hälsade ett 50 tal medlemmar varmt välkomna till föreningens årsmöte, ett särskilt välkommen till dagens gäster Marita Elgh, Bodil och Reine Johansson och Kenneth Falk.

Årsmötet inleddes med Parentation över bortgången medlem med stämningsfull ljuständning och en tyst minut därefter spelade Marita Elgh ett pianostycke av Wilhelm Peterson-Berger.

Till årsmötesordförande valdes Kenneth Falk från PRO-Norra Mo.

Kenneth berättade om sin anknytning och "släktskap" till Tenhultsbygden.

Årsberättelse- och ekonomisk redovisning förelades årsmötet. Styrelsen beviljades ansvarsfrihet för 2019.

Carl-Johan Hammarlund omvaldes till ordförande, till sekreterare nyvaldes Thore Lax, till ersättare i styrelsen omvaldes Christina Gunnarsson, Sune Filipsson och Britt-Marie Blomberg nyvaldes. Ulla-Britt Wackt omvaldes som revisor. Till valberedningen omvaldes Bo Roman, Monica Hammarlund och Asta Jansson.

Därefter följde kaffe och semla.

Bodil och Reine Johansson från PRO Taberg underhöll med sång och musik av kända melodier.

Ordförande påminde om resan till Bornholm 28-31 maj genom PRO:s samorganisation. Anmälan kan göras till Ingalill. Påminde även om en kväll med Gladjazz på City Hotell i Jönköping den 12 mars.

Gemensam aktivitet mellan RPG, SPF och PRO i Tenhult den 27 februari kl. 15.00 i Allianskyrkan "från Pärleporten till Elvis".

Ingalill Björkqvist avtackades med blommor efter många års arbete i styrelsen. Barka Belic avgick ur styrelsen och avtackades med en blomma.

Därefter följde lotteridragning med fina krukväxter och godis som vinster.

Carl-Johan tackade alla som medverkat och kommit till årsmötet och pålyste nästa möte den 11 mars då föreningen gästas av Tenhult Coming Band.

.
Möte