Förening Tenhult

Månadsmöte 8 september 2021

Medlemsmöte onsdagen den 8 september hälsade Carl-Johan Hammarlund ett 50 tal medlemmar välkomna, ett särskilt välkommen till Lommaryds Gubbakör som stod för dagens underhållning.

Carl-Johan informerade om vår gemensamma träff med föreningarna RPG, SPF och PRO i Allianskyrkan i Tenhult den 20 oktober, "Grabben från Trollsjön" program om Håkan Stahre, en känd profil i Tenhult samt övrig information.

Därefter var det dax för Lommaryds Gubbakör som presenterades av Lars Uno Wessmn som egentligen från början härstammar från Tenhult. De framförde ett fantastiskt program varvat med många roliga inslag från Lars Uno från hans tidigare ungdom i Tenhult. På deras repertoar fanns många kända melodier, allt från Evert Taube till som avslutningsvis "Aftonpsalm" av Pelle Näver som tonsatts av Håkan Stahre som uppskattades mycket av samtliga.

Därefter kaffe och lotteridragning.

Carl-Johan avslutade mötet, pålyste nästa medlemsmöte den 6 oktober, då föreningen gästas av Söderkulla Honung, Habo " om biskötsel och honungsframställning", tackade samtliga som kommit och önskade alla välkomna åter.

Bild: Bosse

Text: Berit