Förening Tenhult

Jul- och Grötfest 1 december 2021

Föreningens sista möte för året hölls som brukligt i Allianskyrkan onsdagen den 1 december och inleddes med glöggmingel och Bosse förgyllde julstämningen med sång och dragspelsmusik.

Ordförande Carl-Johan Hammarlund hälsade ett 50 tal medlemmar varmt välkomna till jul- och grötfesten.

Det serverades gröt och skinksmörgås, kaffe och god kaka och borden var vackert juldekorerade med ris, ljusslingor och röda servetter.

Lotteridragning med vackra julblommor som vinst.

Efter en mycket trevlig eftermiddag tackade ordförande styrelsen för det gångna året, tackade alla som på olika sätt medverkat och deltagit i dagens julavslutning.

Därefter avslutade Carl-Johan, tackade alla som kommit till julavslutningen, önskade alla en riktig God Jul och Gott Nytt År, pålyste nästa möte onsdagen den 26 januari 2022 kl. 15.00 i Allianskyrkan då vi får besök av Herr och Fru Hackspett som underhåller med sång och musik.

Alla hälsas hjärtligt välkomna.

Bild och text: Bosse och Berit