Förening Tenhult

Årsmöte 11 augusti 2021

Äntligen var det dags för PRO Tenhults första medlemsmöte för år 2021.

Den 11 augusti kunde årets årsmöte genomföras i Allianskyrkan i Tenhult.

Ordförande Carl-Johan Hammarlund hälsade ett 40 tal medlemmar välkomna, ett särskilt välkommen till dagens gäster Åke Johansson och Inge Fridén.

Årsmötet inleddes med Parentation över bortgångna medlemmar med stämningsfull ljuständning och en tyst minut därefter spelade Inge Fridén på gitarr Minns du den sommaren.

Till Årsmötesordförande valdes Åke Johansson och till sekretare Thore Lax. Åke berättade om sin tidigare anknytning till Tenhult och om sitt första jobb hos "Korva-Birger".

Årsberättelse- och ekonomisk redovisning för 2020 förelades årsmötet. Styrelsen beviljades ansvarsfrihet för år 2020.

Gerd Roman omvaldes till kassör. Till ordinarie ledamot i styrelsen omvaldes Mona Fransson och Lennart Karlström, till ersättare omvaldes Christina Gunnarsson, Sune Fiipsson och Britt-Marie Blomberg. Till revisor omvaldes Berit Karlström. Till valberedningen omvaldes Bo Roman, Monica Hammarlund och Asta Jansson.

Därefter följde fika samt lotteridragning och en härlig underhållning av Inge Fridén med sin gitarr samt många trevliga historieinslag som uppskattades av samtliga.

Carl-Johan pålyste om nästa medlemsmöte onsdagen den 8 september kl. 15.00 i Allianskyrkan, då föreningen gästas av Lommaryd Gubbakör, tackade samtliga som kommit till mötet och hälsade alla välkomna till nästa möte.

Bild: Bosse och Lennart

Text: Berit