Förening Tenhult

Månadsmöte 6 december 2023

Onsdagen den 6 december höll föreningen sista mötet för året som brukligt i Allianskyrkan i Tenhult som inleddes med glöggmingel och Bosse underhöll oss med sång och dragspelsmusik.

Ordföranden hälsade ett 55 tal medlemmar välkomna till föreningen "egna" Julbord och till de vackra juldekorerade borden med ris, ljusslingor och röda servetter och alla lät sig väl smaka av julens läckerheter.

Därefter serverades kaffe, god julkaka och " gottebord".

Lotteridragning följde som med vanligt fina blomvinster från Gröna Rum i Tenhult.

Applåder och tack från samtliga till styrelsen och de övriga som på olika sätt medverkat och deltagit i dagens trevliga julavslutning.

Därefter avslutade Lennart, tackade alla som kommit till julavslutningen och önskade alla en riktig God Jul och Gott Nytt År, hälsade alla välkomna till vårt första månadsmöte onsdagen den 17 januari 2024 i Allianskyrkan kl. 15.00 då vi gästas av Ingvar Bodin som kommer att föreläsa och visa bilder om "Gamla Jönköping".

Bild och text: Bosse och Berit