FOTO: Anneli Nygårds

Hitta dina aktiviteter

Välkommen till Sveriges största mötesplats för pensionärer! PRO har över 1200 lokala föreningar som varje vecka arrangerar olika aktiviteter. Sök i aktivitetskalendern för att se vad som är på gång där du bor!

Njut av kultur
Varje år arrangerar PRO cirka 13 000 kulturaktiviteter. Vi går på olika kulturevenemang tillsammans och har kurser och cirklar för dig som själv vill utöva någon form av kultur.

Utforska världen
Vi arrangerar allt från teaterresor till Stockholm till temaresor i Andalusien. Varje år reser över 100 000 personer med PRO.

Släktforska, prova vin och lär dig nya språk
Över 120 000 personer deltar varje år i våra studiecirklar. Gå med i en cirkel i din förening eller ta en kurs på PRO:s egen folkhögskola i Gysinge.

Motionera
PRO är störst i Sverige på boule, men här finns också möjlighet att dansa, få ner sitt handikapp i golf eller gå sköna promenader.