Förening Tenhult

Årsmöte 8 februari 2023

Ordförande Lennart Karlström hälsade samtliga medlemmar välkomna till PRO Tenhults årsmöte onsdagen den 8 februari 2023.

Årsmötet inleddes med parentation över bortgångna medlemmar, ljuständning, tyst minut och Marita Elgh spelade stämningsfull musik som hedrade de som avlidit.

Till årsmötesordförande valdes Lars Sandblad och till sekreterare Sune Filipsson.

Årsberättelse- och ekonomisk redovisning för 2022 förelades årsmötet. Styrelsen beviljades ansvarsfrihet för gångna året. Styrelsen består av samma ledamöter som föregående år. Ny revisor på två år valdes Bo Romedal. Samtliga i valberedningen omvaldes på ett år.

Ordföranden informerade om kommande aktiviteter som kommer gälla under året

Efter årsmötesförhandlingarna bjöd Bodil och Reine Johansson från PRO Taberg på sång och musik där många välkända låtar ingick som uppskattades av alla.

Därefter bjöds medlemmarna på kaffe och räksmörgås och som vanligt lotteridragning med fina blomvinster från Gröna Rum i Tenhult.

Berit Karlström avgick som revisor efter många år i PRO Tenhult och avtackades med en fin blombukett. Lars, Marita, Bodil och Reine tackades med blommor och en stor applåd för sin medverkan, ordförande avslutade med att tacka alla som kommit samt pålyste nästa möte den 8 mars då föreningen gästas av naturfotograf Börje Gunnevik som med bildspel berättar om Smålands landskapsdjur Uttern.

Bild och Text: Bosse och Berit