Förening Tenhult

Månadsmöte 17 november 2021

Onsdagen den 17 november hälsade ordförande Carl-Johan Hammarlund alla varmt välkomna till föreningens budgetmöte, ett särskilt välkommen till Anica från Stensholms Trädgård.

Carl-Johan presenterade styrelsens förslag till verksamhetsplan för 2022 innehållande bl.a styrelse- och månadsmöten, planerade fritidsaktiviteter- och resor samt styrelsens förslag till budget med förväntade intäkter- och kostnader.

Mötet beslutade enligt styrelsens förslag.

Efter budgetmötet var det dags för Anica att med ett bildspel presentera Stensholms Trädgård- och Gårdsbutik som man finner utmed gamla väg 31 mellan Forserum och Nässjö. Hon och hennes man bestämde sig för att det var växter de ville syssla med. Den 1 oktober 2011 startade de upp handelsträdgården som nu även är en gårdsbutik med både får och höns. Här kan man handla allt från frön, sommarblommor, perenna växter, träd- och buskar vilka odlas med giftfria metoder. Under sommaren erbjuds även självplockning av blommor för att själv kunna binda sin egen bukett. Nu till jul finns julblommor, juldekorationer- och julkransar.

Därefter fika med fralla- och kaka samt lotteridragning med fina krukväxter som vinst från Stensholms Trädgård.

Carl-Johan tackade Anica, tackade alla som kommit till mötet och hälsade alla välkomna till julavslutningen den 1 december kl. 15.00 då vi äter gröt- och skinkmacka, lite musik och lotter som vanligt.

Bild och Text: Bosse och Berit