Förening Tenhult

Månadsmöte 18 maj 2022

PRO Tenhults medlemmar hade samlats till säsongens sista möte onsdagen den 18maj som denna gång var förlagd till Ingaryds Naturreservat med skirande grönska och strålande sol och som tradionsenligt åt vi sill och potatis, kaffe och god kaka.

Ordf. Lennart Karlström hälsade ett 40 tal medlemmar varmt välkomna, ett särskilt välkommen till dagens underhållare "Sångfåglarna" från Vetlanda, Catarina och Ingela, som under eftermiddagen underhöll med sång och musik. Repertoaren bestod av många kända melodier vilket uppskattades av samtliga. Lite annorlunda underhållning men mycket trevlig, allsång, hattparad, ballongkastning mm.

Aktuell inf. gavs om den planerade resan med buss måndagen den 15 augusti. Inbjudan med program och kostnad för resan kommer meddelas senare.

Efter lottdragning med fina blomvinster avslutade ordf. mötet, tackade alla som medverkat och kommit till denna trivsamma gemensakp och önskade alla en trevlig sommar.

Bild och text: Bosse och Berit