Förening Tenhult

Årsmöte 13 februari 2019

.

2019-02-18 Ordförande Carl-Johan Hammarlund hälsade ett 40 tal medlemmar varmt välkomna till föreningens årsmöte, ett särskilt välkommen till dagens gäster Marita Elgh och Kenneth Falk med fru.

Årsmötet inleddes med Parentation över bortgångna medlemmar med stämningsfull ljuständning och en tyst minut, på piano spelade Marita Elgh Engelsk Folkvisa, Liebestrau av Fr Liszt och Nocturne av Mendelssohn.

Till årsmötesordförande valdes Kenneth Falk från PRO-Norra Mo.

Kenneth berättade om sin anknytning och "släktskap" till Tenhultsbygden.

Årsberättelse och ekonomisk redovisning förelades årsmötet och styrelsen beviljades ansvarsfrihet för 2018 års verksamhet.

18 nya medlemmar har hälsats välkomna under året.

Omval av kassör Gerd Roman och ledamoten Mona Fransson och nyval av Lennart Karlström.

Till ersättare omval av Christina Gunnarsson, nyval av Barka Belec och Sune Filipsson.

Omval av revisor Berit Karlström och omval av Bo Roman, Monica Hammarlund och Asta Jansson till valberedningen.

Information om kommande resor inom föreningen och Samorganisationen.

Region Jönköping inför fr o m 31 mars seniorkort för resande 70 år och äldre gäller Länstrafiken i 30 dagar, kostnad 200 kronor.

Föreningen bjöd nu på kaffe och semla.

Avtackning av Irene Svensson som nu lämnar styrelsen.

PROs förtjänsttecken i guld tilldelas Ingalill Björkquist.

Efter vinstdragning på lotterierna tackade ordföranden alla som deltagit och medverkat till årsmötets genomförande och pålyste nästa möte den 13 mars då trubaduren Alexander Björedal underhåller.

Ljus
Möte