Förening Tenhult

Månadsmöte 20 maj 50 års jubileum

Jubileums plakat

50 års jubileum

2015-06-14 Vårsäsongens sista möte den 20 maj blev en bejublad 50-årsfest.

Ordföranden Carl-Johan Hammarlund hälsade ett 70-tal medlemmar välkomna, ett särskilt välkommen till distriktets ordförande Bengt Persson och samorganisationens ordförande Bo Enar Karlsson som inbjudna gäster till föreningens 50-års jubileum.

Ett historiskt bildspel över föreningens verksamhet från 1965 - 2015 förevisades medlemmarna i Allianskyrkans kyrksal av Ingemar Ström, kända och bortgångna förtroendevalda passerade revy tillsammans med bilder från Tenhult 50 år bakåt i tiden.

Till vackert dukade och smyckade bord bjöds medlemmarna på festmat och underhållning i kyrkans festvåning.

Trubaduren och komikern Andreas Ljung med "mustiga" historier och visor till gitarr förhöjde stämningen.

Två kvinnor uppmärksammades särskilt av föreningen, Kerstin Elmqvist med uppdrag bl a som studieorganisatör, reseledare, ordförande och sekreterare under sina 31 år i styrelsen från 1982 till sin bortgång 2013 och Carola Efraimsson med uppdrag bl a som studieorganisatör, sekreterare och vice ordförande under sina 23 år i styrelsen från 1980 - 2003 och som till dagens ära förärades med blommor.

Ordföranden tackade alla som med gåvor och med sitt arbete medverkat till att göra jubileet till en högtidsdag att minnas.

Medlemmarna önskades en trevlig sommar och välkommen tillbaka till höstupptakten den 9 september då bl a apoteket kommer att informera.