Förening Tenhult

Årsmöte 7 februari 2024

Ordförande Lennart Karlström hälsade samtliga medlemmar välkomna till PRO Tenhults årsmöte onsdagen den 7 februari 2024.

Årsmötet inleddes med parentation över de medlemmar som lämnat oss under året, därefter följde tyst minut och Marita Elgh spelade stämningsfull musik på piano för att hedra de som avlidit.

Lennart Larsson, ordf. RPG valdes att leda årsmötesförhandlingarna och till sekreterare valdes Sune Filipsson.

Årsberättelse- och ekonomisk redovisning för 2023 förlades årsmötet.

Styrelsen beviljades ansvarsfrihet för gångna året.

Styrelsen består av samma ledamöter som föregående år.

Ny revisor på två år valdes Göran Hjalmarsson. Ny ledamot i valberedningen valdes Ingalill Björkqvist på ett år.

Ordföranden informerade om kommande aktiviteter och därefter bjöds medlemmarna på kaffe och semla.

Bodil och Reine Johansson från PRO Taberg underhöll oss med sång och musik, vilket uppskattades av alla.

Lotteridragning följde med fina blomvinster som pris.

Lennart, Marita, Bodil och Reine tackades med blommor och stor applåd.

Ulla-Britt Wakt avtackades med blomma för sin mångåriga och mycket uppskattade insats som revisor för PRO Tenhult och Asta Jansson avtackades med blomma för sin mångåria insats i valberedningen för PRO Tenhult.

Ordförande avslutade, tackade alla som kommit, pålyste nästa möte onsdagen den 6 mars då Anders Fennsjö kommer att underhålla oss med sång och musik.

Bild och Text: Bosse och Berit