Förening Tenhult

Månadsmöte 10 oktober

Trollkarl

2018-10-21 Ordföranden Carl-Johan Hammarlund hälsade ett 40 tal medlemmar välkomna till oktobermötet, ett särskilt välkommen till dagens underhållare "magikern" Göran Calås.

Ordföranden informerade om vårdcentralens behov av både yngre och äldre deltagare till patient-rådet. Även information om ortens nystartade "arbetsgrupp" för nyanlända.

Under fikastunden förberedde sig "magikern" för att sedan trolla fram och även bort bl a bollar, kort, pengar och ringar.

Några deltagare fick vara med i trolleri-konsterna för att "kontrollera" men utan "resultat". En trevlig och gemytlig eftermiddag med Björn i "magins" tecken och många applåder.

Ordföranden tackade alla för dagens möte, uppmanade att komma med synpunkter och förslag på medverkande och programinnehåll för kommande säsonger.

Avslutade med att pålysa nästa möte, budgetmötet den 14 november med sedvanlig "brödauktion" av skänkta bakverk. Efter mötet delades reflexer ut till de som önskade.

Kök
Trolleri