Förening Tenhult

Månadsmöte 6 oktober 2021

Månadsmötet den 6 oktober inleddes med dragspelsmusik av Carl-Johan, Bosse och Lars.

Vice ordförande Lennart Karlström hälsade ett 45 tal medlemmar välkomna, ett särskilt välkommen till Per Granevik, Söderkulla honung Habo.

Per gav oss ett utförligt och mycket intressant bildspel "om biskötsel och honungsframställning". Han visade bl.a hur en bikupa är uppbyggd och i en bikupa lever en drottning, drönare och arbetsbin tillsammans som bildar ett bisamhälle. Detta och mycket mera fick vi se och lära i bildspelet.

Därefter var det dags för kaffe och lotteridragning.

Lennart påminde om den gemensamma träffen den 20 okt. för alla pensionärsföreningar i Tenhult, då Urban Sanfridsson kommer och berättar om Håkan Stahre i Allianskyrkan kl. 15.00.

Lennart avslutade mötet, tackade alla som kommit, pålyste nästa möte den 17 nov. då vi får besök av Stensholms Handelsträdgård, samt att föreningen har sitt budget- och planeringsmöte för 2022.