Förening Tenhult

Månadsmöte 7 december 2022

Onsdagen den 7 december höll föreningen sista mötet för året som brukligt i Allianskyrkans festvåning som inleddes med glöggmingel och Bosse förgyllde stämningen med sång och dragspelsmusik.

Ordföranden hälsade ett 45 tal deltagare välkomna till föreningens "egna" julbord och till de vackra juldekorerade borden med ris, ljusslingor och röda servetter och alla lät sig väl smaka av julens läckerheter.

Därefter serverades kaffe, god julkaka och "gottebord".

Lotteridragning följde som vanligt med fina blomvinster och choklad.

Lennart informerade om att studiecirkeln "den digitala världen" skjuts upp till hösten 2023.

Applåder och tack från samtliga till styrelsen och övriga som på olika sätt medverkat och deltagit i dagens trevliga julavslutning.

Därefter avslutade Lennart, tackade alla som kommit tll julavslutningen, önskade alla en riktigt God Jul och Gott Nytt År och hälsade alla välkomna till årets första möte 2023, onsdagen den 18 januari kl. 15.00 i Allianskyrkan då trubaduren Alexander Björedal underhåller.

Bild och text: Bosse och Berit