Förening Tenhult

Månadsmöte 18 januari 2023

Ordföranden hälsade samtliga närvarande välkomna till PRO Tenhults första månadsmöte onsdagen den 18 januari i Allianskyrkan. Ett särskilt välkommen till vår underhållare trubaduren Alexander Björedal.

Han tog oss med på en musikalisk resa från Visa till Rock. Inledde med Bellman och avslutade med Elvis. Däremellan låtar av bland annat Cornelis, Sven-Ingvar, Abba m.fl.

Efter kaffeservering följde lotteridragning med fina blom- och chokladvinster.

Föreningen välkomnade tre nya medlemmar.

Ordföranden informerade om att promenaderna startar onsdagen den 1 februari med samling på Konsumtorget kl. 09.30.

Gympan för seniorer på Berga Träningsstudie är igång på måndagar kl. 09.30.

Ordföranden tackade alla som kommit till mötet, ett särskilt tack till Alexander för underhållningen och inbjöd till nästa månadsmöte tillika årsmöte onsdagen den 8 februari kl. 15.00 i Allianskyrkan samt avslutade dagens möte.

Bild och text: Bosse och Berit