Förening Tenhult

Månadsmöte 3 april 2024

Ordföranden hälsade alla välkomna till PRO:s månadsmöte onsdgen den 3 april, ett särskilt välkommen till Margareta och Bertil Skaar som var inbjudna för att berätta och visa bildspel från sin resa till Svalbard.

De började sin resa med buss till Oslo därefter flyg via Tromsö till Longyearbyen som är en stad på Spetsbergen i Ögruppen Svalbard.

Staden är en av världens nordligaste bebodda platser. De flesta invånarna är norska medborgare.

Idag är turism, forskning och utbildning nya och viktiga näringar.

Närmsta större ort är Tromsö på Norges fastland.

Margareta och Bertil tackades med en stor applåd och blomma för en mycket intressant berättelse.

Därefter fikaservering och lotteridragning.

Ordföranden informerade om kommande aktiviteter, RPG inbjuder till träff den 11 april kl. 15.00 i Allianskyrkan, då underhåller Henningsson&Glans.

PRO:s nästa månadsmöte blir den 15 maj som enligt tradition äts det då sill och potatis och Alex Björedahl underhåller med sång och musik.

Onsdagen den 5 juni planeras en utflykt, studiebesök på Norrahammars Bruksmuseum och lunch på Hotell Taberg.

Inbjudan kommer att skickas ut tillsammans med höstens program till samtliga medlemmar.

Ordföranden avslutade, tackade alla som kommit och önskade välkommen åter.

Bild och text: Lennart och Berit