Förening Tenhult

Månadsmöte 4 oktober 2023

PRO Tenhults månadsmöte onsdagen den 4 oktober i Allianskyrkan inleddes med att ordföranden hälsade ett 40 tal närvarande välkomna, ett särskilt välkommen till dagens gäster Herr o Fru Hackspett, Beppe och Marita Viström, två sångfåglar från Fridene utanför Hjo.

Med gitarr, fiol, mandolin och diverse rytmintrument framförde de ett mycket varierat program med härlig blandning av country, schlagers, visor och folkmusik med låtar av Stefan Demert o Jeja Sundström, Harry Belafonte, Evert Taube, Ted Gärdestad för att nämna några.

Efter fikapausen fortsatte underhållningen med många välkända melodier till allas belåtenhet. De avtackades med en stor rungande applåd.

Därefter följde lottdragning med fina blomvinster från Gröna Rum i Tenhult.

Ordföranden informerade om kommande aktiviteter, tackade alla som kommit till mötet, hälsade alla varmt välkomna till nästa månadsmöte onsdagen den 15 november då gästas föreningen av trubaduren Milan och föreningen har sitt budgetmöte.

Bild och text: Bosse och Berit