Förening Tenhult

Månadsmöte 7 september 2022

Onsdagen den 7 september 2022 hade PRO Tenhult höstens första månadsmöte i Allianskyrkan.

Ordförande hälsade ett 40-tal närvarande välkomna, ett särskilt välkommen till Lommaryds Gubbakör som underhöll oss med ett fantastiskt program som presenterades av Lars Uno Wessamn.

På deras repertoar fanns många kända melodier, allt från Evert Taube och många andra kända tonsättare, avslutade med en dikt av Peller Näver som tonsatts av Håkan Stahre, en mycket känd profil i Tenhult.

Därefter presenterade sig Tim Jansson, som är den nya pastorn i Allianskyrkan.

Efter fika och lotteridragning informerades det om den gemensamma träffen tillsammans med RPG, SPF och PRO torsdagen den 29 september kl. 15.00 i Allianskyrkan då Lars Lisa Andersson underhåller.

Nästa månadsmöte onsdagen den 5 oktober gästas föreningen av polis Maja Karlsson under temat: "Bedrägerier mot äldre".

Ordförande avslutade mötet och tackade alla för en trevlig eftermiddag och hälsade alla välkomna till nästa möte.

Bild och text: Bosse och Berit