Förening Tenhult

Månadsmöte 14 november

Fika

2018-11-21 Novembermötet tillika budgetmöte den 14 november inleddes med samlingsmusik av Bosse, Carl-Johan och Lars på dragspel och ordförande Carl-Johan Hammarlund hälsade ett 50-tal medlemmar välkomna därav tre nya medlemmar.

Ordföranden presenterade styrelsens förslag till verksamhetsplan för 2019 innehållande bl a antal styrelse- och månadsmöten, planerade fritidsaktiviteter och resor samt styrelsens förslag till budget med förväntade intäkter och kostnader innehållande bl a oförändrad föreningsavgift.

Mötet beslutade enligt styrelsens förslag.

Efter fikapaus och dragspelsmusik hölls föreningens återkommande "lilla brödauktion" på ett stort antal skänkta bakverk och ordföranden svingade, för första gången, raskt klubban och utropen inbringade ett bra tillskott till föreningsverksamheten.

Ordföranden informerade bl a om vårt egna julbord den 12 december och en lista för intresseanmälan cirkulerade runt.

Efter lottdragning tackade ordföranden för alla gåvor och det ekonomiska resultatet och avslutade den trivsamma eftermiddagen med att bjuda in medlemmarna till julmötet den 12 december kl. 14.00.

Talare
Fika