Förening Tenhult

Vårutflykt 29 maj

Ingång

2018-06-10 Traditionsenligt avslutades vårsäsongen med en utflykt.

Den 29 maj en varm och solig morgon samlades 25 förväntansfulla medlemmar på Konsumtorget i Tenhult försedda med var sin vattenflaska och sedan gick färden i bilkaravan till HUSKQVARNA FABRIKSMUSEUM. En 300-årig historia och produktion från kungligt gevärsfaktori till modern industri kunde beskådas och många kommentarer hördes när vi passerade mopeder, cyklar och köksredskap mm.

Besöket blev en trevlig upplevelse framförallt för dem som aldrig tidigare besökt detta museum

Färden gick vidare via "Gamla Kleva" till den vackert belägna IKHP-stugan med fantastisk utsikt och närhet till naturen.

Till vackert dukade bord serverades kaffe, våffla med tillbehör och goda kakor.

Vi fick också information om "stugan" och dess olika aktiviteter som kan utövas i den vackra terrängen.

Innan avfärden hemåt företogs tackade ordföranden Carl-Johan Hammarlund för den gångna säsongen och särskilt de som ordnat med denna utflykt och pålyste nästa aktivitet i föreningen som blir en hemlig resa den 15 augusti.

resenärer
Grupp