Förening Tenhult

Månadsmöte 16 november 2022

Novembermötet tillika budgetmötet onsdagen den 16 november inleddes av Bosse på dragspel. Ordförande Lennart Karlström hälsade samtliga närvarande varmt välkomna till dagens möte. Ett särskilt välkommen till Maria och Lennart Erlandsson som är dagens gäster.

Ordföranden presenterade styrelsens förslag till verksamhetsplan för 2023 innehållande bl.a styrelse- och månadsmöten, planerade fritidsaktiviteter samt styrelsens förslag till budget med förväntade intäkter och kostnader. Mötet beslutade enligt styrelsens förslag.

Därefter var det dags för Maria och Lennart att presentera deras mycket trevliga bildspel med reseberättelser under rubriken "Till Nordkap med bil och båt genom ett fantastiskt Norge" Vi fick följa med på en resa med vackra vyer över berg, dalar, fjordar, forsar och många av Norges vackra städer. Bildspelet ackompanerades av musik av Greig och Ole Bull. Maria och Lennart tackades med en stor applåd.

Därefter kaffe och lotteridragning med fina blomvinster.

Lennart informerade om träff med kommunen angående boulebanan i Tenhult samt angående den planerade studiecirkeln "den digitala världen". Mer information kommer senare.

Sista promenaden för detta året är den 23 november, då träffas vi vid Ingaryd. Julkonsert i Allianskyrkan tisdagen den 29 november kl. 15.00 och föreningen har julbord i Allianskyrkan den 7 december kl. 14.00.

Ordföranden avslutade mötet, tackade alla som medverkat och alla som kommit till mötet, önskade alla välkomna tillbaka.

Bild och text: Bosse och Berit