Förening Tenhult

Månadsmöte 9 januari 2019

Möte

Bra Information trevlig Underhållning

2019-01-13 Till samlingsmusik av Carl-Johan, Bosse och Lars på dragspel samlades ett 40 tal medlemmar till årets första medlemsmöte.

Ordföranden Carl-Johan Hammarlund hälsade alla välkomna därav två nya medlemmar.

Ett särskilt välkommen till dagens inbjudna gäst, Linnea Ludvigsson från Familjens Jurist.

Viktiga områden berördes av Linnea, det första var syftet med testamente, den legala arvsordningen och formkraven.

Den 1 juli 2017 trädde lagen om framtidsfullmakt i kraft med formkrav och är ett alternativ till "god man".

Informationen uppskattades och medlemmarna fick möjlighet att ställa frågor.

Foldrar delades ut bl a en Värdecheck innehållande "Kostnadsfri Livsbesiktning".

Efter fikapausen med fralla och kaka testades medlemmarnas musikkunskaper i ett mycket trevligt musikkryss.

Ordföranden informerade bl a om inbjudan till PRO-Vetarna 2019 och inbjudan till Samorganisationens resa Runt Vänern 20-22 maj.

Mötet avslutades av ordföranden med ett tack till alla som deltagit till en trivsam eftermiddag och hälsade välkommen till nästa möte, årsmötet 13 februari.

Förbereder mat
Inträde