Förening Tenhult

Jul- och Grötfest

Tal

2015-12-20 Föreningens sista möte för året den 9 december hölls som brukligt i Allianskyrkans festvåning med samlingsmusik och glögg-mingel.

Ordföranden Carl-Johan Hammarlund hälsade ett 60-tal deltagare välkomna till den sedvanliga gröt- och luciafesten.

Ett särskilt välkommen till representanter från Pingstkyrkan, Allianskyrkan och Svenska kyrkan.

Pingstliljans förskola framförde under Linda Sundmans ledning en förtjusande tablå med lucia, tärnor, pepparkaksgubbar och tomtenissar som sjöng välkända jul- och luciavisor med stort engagemang och Joakim Schön, präst i Svenska kyrkan sjöng vackra julsånger.

Alla lät sig väl smakas av julgröt, smörgås, kaffe- och julkakor samt julmusik av våra dragspelare med inslag av allsång förgyllde stämningen.

En insamling gjordes till Allianskyrkans ungdomsverksamhet och Mats Karlsson, pastor i Allianskyrkan avslutade med en kort andaktsstund och betraktelse av adventstidens betydelse.

Ordföranden avslutade med att tacka alla som på olika sätt medverkat och deltagit i "grötfesten" och pålyste nästa möte den 20 januari 2016 och önskade alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År.

Kök
Luciatåg