Förening Tenhult

Månadsmöte 12 december 2018

Fikabord

God mat och trevlig musikunderhållning

2018-12-20 Föreningens sista möte för året hölls som brukligt i Allianskyrkan och inleddes med glöggmingel och samlingsmusik av Bosse och Carl-Johan på dragspel.

Ordföranden Carl-Johan Hammarlund hälsade ett 50 tal medlemmar välkomna till föreningens julfest och julbord som nu blivit tradition.

Till vackra julsmyckade bord lät sig alla väl smakas av julens traditionsläckra delikatesser.

Fortsatt underhållning av dragspelarna med bl a vackra stämningsfulla julmelodier förgyllde stämningen när det senare serverades kaffe med julkaka och "gotte-bord".

Information om nästa möte den 9 januari då Familjens Jurist gästar föreningen.

En programfolder från Tenhults träffpunkter delades ut, gäller från januari - maj 2019.

Spontana applåder från medlemmarna till styrelsen och övriga medhjälpare som tack för dagens möte och ordföranden avslutade med att tacka alla som på olika sätt medverkat och deltagit i dagens möte, pålyste nästa möte den 9 januari och önskde alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År.

I köket
Vid bordet