Förening Tenhult

Månadsmöte 13 december

Dragspel

Julbord

2017-12-17 Föreningens sista möte för året hölls som brukligt i Allianskyrkans festvåning med samlingsmusik och glögg-mingel.

Ordföranden Carl-Johan Hammarlund hälsade ett 60 tal deltagare välkomna, ett särskilt välkommen till tre nya medlemmar.

Till föreningens första "egna" julbord och vackra julsmyckade bord lät sig alla väl smakas av traditionsläckra delikatesser, kaffe, julkakor och "gotte-bord".

Underhållning av dragspelare med julmusik förgyllde stämningen.

Aktuell information bl a om Samorganisationens resa till Åland 24-25 januari och 2018 års nya skraplotter. Vinsterna i dagens lotterier bestod bl a av choklad, julblommor och skraplotter.

Spontana applåder från deltagarna till styrelsen och övriga som tack för dagens möte och ordföranden avslutade med att tacka alla som på olika sätt medverkat och deltagit i dagens möte, pålyste nästa möte den 10 januari 2018 och önskade alla en riktig God Jul och ett Gott Nytt År.

Servering
Korv

Förberedelser

Mat