Förening Tenhult

Månadsmöte 10 maj 2023

En solig försommardag onsdagen den 10 maj samlades PRO:s medlemmar till säsongens sista möte och som traditionsenligt åt vi sill och potatis, kaffe och goda kakor.

Ordföranden hälsade ett 45 tal medlemmar välkomna, ett särskilt välkommen till Nauman&Knutsson "Schlagerbandet med drag" som stod för underhållningen denna eftermiddag.

De bjöd på en härlig bukett av oförglömliga schlagers från 50, 60 och 70 talet med sång och musik av bl.a Siw Malmqvist, Sven-Ingvars, Benny Andersson m.fl.

Publiken trivdes, sjöng med och trampade takten till dessa välkända låtar.

Kaffe- och lotteridragning följde med fina priser från Gröna Rum i Tenhult.

Därefter bjöds vi som avslutning på några häftiga gitarrsolo och en härlig Elvislåt av Stefan.

Stefan och Gunilla avtackades med en stor applåd från en mycket nöjd publik.

Ordföranden informerade om den nya boulebanan som blev färdig den 9 maj, alla är välkomna att pröva på boule. Höstens program presenterades.

Ordföranden tackade alla som hjälpt till så att vi kunde genomföra denna trevliga dag, önskade alla en skön sommar och välkomna nästa träff den 16 augusti.

Bild och text: Bosse och Berit