Förening Tenhult

Månadsmöte 15 maj 2024

Ordförande Lennart Karlström hälsade alla varmt välkomna till PRO:s sista föreningsmöte för våren, onsdagen den 15 maj, ett särskilt välkommen till vår underhållare, trubaduren Alexander Björedal.

Tema för musiken denna dag var sommarvisor av våra mest kända kompositörer, vilket passade väldigt bra denna fina sommardag och traditionsenligt åt vi sill och potatis, kaffe och god hembakad kaka.

Alla trivdes, sjöng och trampade takten till dessa välkända låtar. Alex avtackades med en stor applåd.

Nästa punkt var lotteridragning med som vanligt fina blomvinster, där några hade turen med sig.

Därefter följde aktuell information från ordföranden.

Promenaderna har avslutats för säsongen, startar åter den 28 augusti, boulen fortsätter tisdagar och torsdagar som vanligt. Gympan har avslutats, startar igen i september.

Vidare informerades om PRO:s sommarutflykt den 5 juni då vi gör ett studiebesök på Norrahammars Bruksmuseum och lunch på Hotell Taberg.

Onsdagen den 14 augusti blir det höstupptakt för PRO Tenhult på TSOK Gården Högalund, alla varmt välkomna.

Ordföranden tackade alla som medverkat och alla som kommit till denna trevliga eftermiddag, önskade alla en fin och skön sommar.

Bild och text: Bosse och Berit