Förening Tenhult

Månadsmöte 9 mars 2022

Ordförande Carl-Johan Hammarlund hälsade ett 45-tal medlemmar välkomna till dagens årsmöte som genomfördes den 9 mars i Allianskyrkan. Ett särskilt välkommen till dagens gäster Lennart Larsson RPG:s ordförande, Ingemar Ström och Marita Elgh.

Årsmötet inleddes med parentation över de bortgångna medlemmarna med stämningsfull ljuständning och tyst minut därefter spelade Marita Elgh "Hjärtans Saga" av W. Åström.

Till årsmötesordförande valdes Lennart Larsson och till sekreterare Sune Filipsson. Årsberättelse- och ekonomisk redovisning för 2021 förelades årsmötet. Styrelsen beviljades ansvarsfrihet för 2021.

Till ordförande valdes Lennart Karlström på två år. Till sekreterare valdes Sune Filipsson på två år och till ordinarie ledamot valdes Carl-Johan Hammarlund på ett år. Till ersättare omvaldes Christina Gunnarsson, Britt-Marie Blomberg och Thore Lax på ett år. Till revisor omvaldes Ulla-Britt Wakt på två år och Ingegerd Sawidis och Göran Hjalmarsson omvaldes som revisorsersättare på ett år. Till valberedningen omvaldes Bo Roman, Monica Hammarlund och Asta Jansson på ett år.

Medlemsavgiften fastställdes till 35 kr. för år 2022 och 2023.

Carl-Johan inf. att PRO, RPG och SPF gjort en gemensam skrivelse som skickas till kommunen angående äldreboende i Tenhult.

Gratulerade Lennart Karlström till ordförandeposten och tackade för den tid han haft förtroende att sitta ordförande.

Lennart tackade för förtroendet att bli vald till ordförande, tackade Lennart Larsson för hans insats att leda årsmötet.

Sedan serverades kaffe och semla.

Ingemar Ström var dagens inbjudna gäst som berättade och visade bilder från en dagstidning från 1940-talet. Visade även bilder på hur Tenhult såg ut på 1940-1960 talet.

Lennart Larsson, Ingemar Ström och Marita Elgh tackades med var sin blombukett.

Carl-Johan Hammarlund avtackades med blommor för sin mångåriga och mycket uppskattade insats som ordförande för PRO Tenhult.

Lennart Karlström avslutade årsmötet, tackade alla som medverkat och kommit till mötet, önskade alla välkomna den 6 april då föreningen gästas av Bra Liv, Rosenhälsan.

Bild och text: Bosse och Berit