Förening Tenhult

Månadsmöte 9 oktober 2019

Apparat

2019-10-15 Månadsmötet den 9 oktober inleddes med dragspelsmusik av Carl-Johan, Bosse och Lars.

Ordförande Carl-Johan Hammarlund hälsade ett 50 tal medlemmar välkomna, ett särskilt välkommen till Mats Löfving som är präst i Svenska kyrkan bosatt i Åsle i Västergötland.

Mats kåserade för oss om resväskan som han hittat på tippen i Tidaholm för många år sedan. Många fina minnen plockades fram ur resväskan bland annat en väckarklocka som påminde honom om att han försov sig till en julotta. En burk med tjära som lukten påminde honom om barndomen. I väskan fanns också tändkablar, "mobiltelefon" och en fotboll. Många roliga historier berättades till allas glädje.

Därefter var det dags för fika med god fralla och kaka.

Carl-Johan informerade om Huskvarnarevyn som spelas på Huskvarna Teater mellan den 11 oktober - till den 2 november. Boka biljetter på nätet eller besök Smedbyn på onsdagar mellan kl. 14.00 - 18.00.

Swedbank inbjuder till digital kundträff den 29 oktober, den 26 november och den 10 december mellan kl. 08.30 - 10.00. Anmälan görs till Swedbank på Huskvarnakontoret eller genom mail till magnus.astrom@swedbank.se.

Ändrade regler från kommunen angående bidrag. Samtliga pensionärsorganisationer har tillhört Äldrenämnden i kommunen men tillhör från och med 2019 Kultur och Fritidsnämnden, detta har medfört att utbetalning av bidrag från kommunen ändras till att utbetalas per sammankomst istället för per medlem.

Därefter följde lotteridragning med fina krukväxter som vinst samt PRO:s skraplotter.

Ordförande tackade samtliga medlemmar som kommit till mötet och pålyste nästa medlemsmöte den 13 november kl. 15.00 i Allianskyrkan, då gästas vi av Gert Kvick från Brottsförebyggande rådet.

Tal
Publik