Förening Tenhult

Månadsmöte 5 oktober 2022

PRO Tenhults månadsmöte onsdagen den 5 oktober inleddes med underhållning av Bosse på dragspel, därefter hälsade ordförande ett 45-tal närvarande välkomna, ett särskilt välkommen till kommunpolis Maja Karlsson som föreläste under temat: "Bedrägerier mot äldre".

Just nu pågår en omfattande bedrägeriverksamhet (ligor) mot framförallt äldre personer där brottsoffren ofta blir uppringda av bedragare som utger sig för att vara från bank eller myndighet för att på så sätt komma över bankuppgifter eller bank-id.

Tänk på att ha så lite kontanter i plånboken som möjligt, förvara aldrig bankkort tillsammans med pinkod. Om något hänt spärra kort - ring polis, var alltid vaksam.

Maja tackades med applåder och blomma.

Ordförande informerade om den digitala världen. "Den digitala världen är stor och ibland är det lätt att gå vilse", därför kommer föreningen att starta upp en studiecirkel där man ska få hjälp att navigera sig fram till det som är intressant just för mig i min vardag.

Vidare gavs information om "Vad tycker du kan bli bättre i Tenhult". Förslag skickas till Jönköpings kommun.

Kaffe och lotteridragning med fina blomvinster och choklad.

Onsdagen den 16 november har föreningen budgetmöte i Allianskyrkan kl. 15.00 då kommer också Maria och Lennart Erlandsson att ge oss en reseskildring från platser de besökt.

Ordförande avslutade, tackade alla som medverkat och kommit till mötet, hälsade alla välkomna den 16 november.

Bild och text: Bosse och Berit