Förening Tenhult

Årsmöte 2015

Bild från årsmöte

Årsmöte 18 februari 2015 i Allianskyrkan

2015-02-23 Ordförande Carl-Johan Hammarlund hälsade alla varmt välkomna till årsmötet som inleddes med Parentation över bortgångna medlemmar, stämningsfull ljuständning och Hans Frisell spelade på klarinett The old rugged cross.

Årsmötesförhandlingarna leddes av distriktets ordförande Bengt Persson, tillika föreningens "fadder" som presenterade sig genom att sjunga "en gåsapåg från Skåne".

Bengt informerade om distriktets kommande medverkan under Seniorevent den 8-9 april och Husvagnsmässan i september och om vår egen kongress den 12-14 juni.

Årsberättelse och ekonomisk redovisning förelades årsmötet och styrelsen beviljades ansvarsfrihet för 2014 års verksamhet.

I årsberättelsen redovisades bl a mötesaktiviteter, fritidsverksamhet, studier och resor.

Föreningens medlemsvård är omfattande.

Vid årets slut hade föreningen 118 medlemmar därav 4 nya.

Omval av kassör Gerd Roman, studieorganisatör Jan Lindh och styrelseledamoten Mona Fransson.

Kvar i styrelsen är ordförande Carl-Johan Hammarlund och sekretare Ingalill Björkquist.

Aktuell information om kommande hemsida, 50-års jubileum den 20 maj, övrig mötesverksamhet, hemlig resa, samarbetet med PRO Hok samt om Trippelskrapet på prenumeration.

Ordföranden tackade alla som deltagit och medverkat till årsmötets genomförande och nästa möte pålystes till onsdagen den 11 mars.