Förening Tenhult

Månadsmöte 15 maj

Lokal

2019-05-24 Vid föreningens sista möte för säsongen kunde ordföranden Carl-Johan Hammarlund hälsa välkommen till ett 50-tal medlemmar som mött upp till föreningens "sill-lunch", som nu är en återkommande tradition.

Vid vackert dukade långbord med vårblommor lät sig medlemmarna väl smaka av bordens läckerheter.

Ett särskilt välkommen till dagens underhållare "Sångfåglarna från Vetlanda" Catarina och Ingela.

Sångfåglarna återkom flera gånger under eftermiddagen med sång och musik och även medlemmarna fick medverka med sång, hattparad, blåsa såpbubblor och ballongkastning. En annorlunda men rolig, trivsam gemenskap.

Fikapausen med Christinas "godaste" kaka uppskattades.

Aktuell information gavs om medlemsresan den 4 juni till Åsle Tå.

Samling kl. 10.00 på Konsumtorget, anmälan senast den 27 maj till Mona eller Lennart.

Beställda biljetter till teatern "Söderkåkar" fanns för avhämtning.

PRO Tenhults mötesprogram för hösten 2019 har utdelats.

Efter lottdragning avslutade ordföranden med att tacka alla som arbetat och medverkat till dagens trivsamma möte och önskade alla en trevlig sommar, pålyste om höstens verksamhet som börjar med hemlig medlemsresa den 14 augusti.

Anmälan kan göras redan nu eller senast den 5 augusti till 06-91457 eller 036-91986.

Kök
Sång