Förening Tenhult

Månadsmöte 11 december 2019

Fika

2019-12-18 Föreningens sista möte för året hölls som brukligt i Allianskyrkan och inleddes med glöggmingel och dragspelsmusik av Bosse, Carl-Johan och Lars.

Ordförande Carl-Johan Hammarlund hälsade ett 60 tal medlemmar välkomna till föreningens julfest med det traditionsenliga julbordet.

Till vackert julsmyckade bord lät sig alla väl smakas av julens traditionsläckra delikatesser.

Stämningen förgylldes senare av dragspelarna när det serverades kaffe med god kaka och "Gotte-bord".

Ordföranden informerade om nästa års verksamhet som börjar onsdagen den 15 januari då Swedbank gästar föreningen, därefter den 12 februari hålls föreningens årsmöte. Onsdagen den 11 mars får vi besök av Tenhults Coming Band, 8 april Söderkulla Honung Per Granevik, därefter sill-lunchen den 13 maj och våren avslutas med föreningens Vårresa den 3 juni.

Vidare informerades om att ett samarbete har inletts mellan Tenhults pensionärsföreningar RPG, SPF och PRO.

Första gemensamma arrangemanget blir den 27 februari kl. 15.00 i Allianskyrkan "från Pärleporten till Elvis".

Därefter följde lotteridragning med vackra julblommor och skraplotter som vinster.

Ordförande tackade styrelsen samt övriga som medverkat och alla som kommit till dagens möte och önskade alla en riktig God Jul och ett Gott Nytt År.

Lokal
Kök