Förening Rönnby

Trivselträff 20 mars 2024

Countrymusik fick fart på pensionärerna

Ett kärt återbesök var det när Gary D Pearson från Örebro gästade PRO Rönnbys Trivselträff onsdagen den 20 mars. Den här gången hade Gary med sig Lotta. Båda har haft singelkarriärer men har nu slagit sina påsar ihop och bildat en duo där de i första hand spelar countrymusik. Iklädda typisk klädsel med härliga cowboyhattar drog man igång underhållningen. Vi fick lyssna till flera kända klassiska låtar såsom ”I am going to Jackson” som har framförts av Johnny Cash och June Carter och den välkända Tom Jones-dängan ”Green, green grass”.

Med sin countrymusik lyckades de inte bara underhålla publiken utan också få igång en mycket positiv stämning. Flera av medlemmarna blev så engagerade att de gick upp på scenen under låten ”Hillybilly Girl” och dansade runt med Gary.

Trots den goda atmosfären på mötet så är det ändå bekymmersamt för PRO Rönnby då ordförande Ingvar Graflund informerade om föreningens osäkra framtid i bristen på att ingen vill ställa upp som kassör. Kontakter har tagits med annan förening för att eventuellt få ett samgående till stånd men hur det kommer att utvecklas får framtiden utvisa.

Bordsansvariga Birgitta Sten och Marianne Dahlin tog väl hand om de praktiska arrangemangen på mötet med servering av smörgåsar och kaffe under pausen. Lotteridragningen med vinster som ostar, kaffepaket och presentkort avslutade evenemanget på ett trevligt sätt.

Slutligen är det värt att nämna det uppskattande tacket till skrivtolkarna, vilket visar på vikten av deras arbete för att göra evenemanget tillgängligt för alla.

Text o foto: Gerd Olsson