Förening Rönnby

Tipspromenad 5 oktober 2022

Tipspromenad ute och inne lockade PRO Rönnbys medlemmar

Trots ett gråmulet väder och regnet hängande i luften så valde ändå flera av medlemmarna i PRO Rönnby att vara med på tipspromenad när friluftsdag stod på programmet. Evenemanget ägde rum onsdagen den 5 oktober 2022 och Anette och Lars-Åke Tallberg hade tagit fram materialet till tipspromenaden. Det var tolv frågor som skulle besvaras med tre svarsalternativ att välja mellan på varje uppgift. Här gällde det att kunna vem som missade straffen i fotboll när Sverige mötte Holland i landskampen 2004 – den olycksalige var Olof Mellberg. Vi skulle också känna till vilket landsnummer som används då man skall ringa från Sverige till Norge. Här var svaret 0047.

Tipsfrågorna var uppsatta dels runtom vid höghusen och dels inne på Mötesplats Rönnby. Här kunde man alltså välja på att promenera runt höghusen eller gå in på mötesplatsen. Det var mycket uppskattat av flera av PRO Rönnbys medlemmar att det fanns två alternativ för att ta del av tipsfrågorna eftersom en del har svårigheter att gå längre sträckor medan andra gärna gick den längre promenaden.

Efter tipspromenaden samlades alla deltagarna inne på mötesplatsen. Där hade Marianne Dahlin, Birgitta Sten, Kaj Rönn och Ivar Erlandsen dukat upp med varm korv och bröd samt kaffe och kakor. Det var mycket uppskattat och stämningen var mycket god och många ville nu veta resultatet på tipsfrågorna. Frågeformulären delades ut och vi fick rätta varandras svar. Tre vinnare korades och de fick varsitt presentkort att användas i den lokala butiken AM Supermarket på Rönnby.

Text o foto: Gerd Olsson