Förening Rönnby

Förtjänsttecken

PRO Rönnby delar ut Förtjänsttecken på Årsmötet den 22 februari 2023

PRO Rönnby delar ut Förtjänsttecken

Vid PRO Rönnbys Årsmöte i februari 2023 utdelades PRO:s förtjänsttecken. För att tilldelas ett förtjänsttecken i form av en brosch eller nål skall man under minst fem år haft olika förtroendeuppdrag och/eller ansvarsuppdrag som man valts till på PRO Rönnbys årsmöten under den senaste tio årsperioden. När styrelsen gick igenom vilka som uppfyllde detta kriterium kom man fram till att 18 medlemmar skulle belönas.

De som fick ta emot PRO:s förtjänsttecken vid mötet var: Yvonne Alm, Wilma Bawér, Marianne Dahlin, Carmen Eriksson, Sven-Olof Eriksson, Gunilla Franke, Margareta Gustafsson, Elisabeth Hammerin Eriksson, Rolf Heldesjö, Marianne Hellman, Gunilla Jäderberg, Monica Lönn, Gerhard Pettersson, Kaj Rönn, Birgitta Sten och Bosse Ström. Även Margot Eriksson och Rolf Albinsson skulle ta tagit emot PRO:s förtjänsttecken men kunde inte närvara vid mötet.

En av dem som fick ta emot utmärkelsen var 98-åriga Wilma Bawér, som har varit medlem i närmare 30 år i PRO. Hon har under flera år varit ansvarig för promenaderna på Rönnby men också läst dikter vid våra Trivselträffar under några år. Ända fram till 2022 var Wilma still going strong och aktiv i PRO Rönnby då hon hjälpte till att sätta upp affischerna till våra Trivselträffar i de tolv höghusen på Rönnby.

Text o foto: Gerd Olsson