Samorganisation Sandviken

Kommunala pensionärsrådet

Allmänt kallat KPR

Genom KPR får vi information om de kommunala verksamheter som rör oss pensionärer, allt från äldreomsorg till bostadsplanering, vinterväghållning, fritidsaktiviteter och medborgarservice.

Vi har möjlighet att säga vad vi tycker i frågorna innan beslut. Vi kan även ta upp egna frågor som berör kommunal verksamhet.

Har du som PRO-medlem en fråga du vill aktualisera i KPR kan du höra av dig till oss eller till din lokalförening.

Cirka 14 dagar innan dessa datum sammanträder arbetsutskottet för att fastställa dagordningen för mötena.

KPR består av tre ordinarie samt tre ersättare (PRO-representanter) i KPR och ledamot av arbetsutskottet.

Läs här om Prioriterade intressepolitiska frågor för PRO Sandvikens Samorganisation för mandatperioden 2023-2026

Anne-Chatrine Berg
lurvstruts@gmail.com