Förening Ösmo

Öppet Café 2023-10-21 i PRO-lokalen

Det var ett fantastiskt bord med kaffebröd som dukades upp tack vare alla skickliga bagare, som ställt upp. Gunnel lägger sista handen vid ett av kakfaten medan Kerstin T, köksgruppen, kontrollerar läget. Kerstins fantastiska blus matchade dagens tema perfekt.

Gunnel med Monica H som bisittare tog sedan emot betalning allt eftersom besökare passerade med sina fyllda fat.

Anna-Lena och Rocemarie, också köksgruppen, tog igen sig efter att förberett drycker och dukat borden.

Här kommer en kavalkad av fyllda brickor med kakor och annat gott – de ser ut som konstverk. Obs. detta är ett bildspel

Ajno och Vera funderade på vad man skulle välja. Det var inte lätt med så mycket vackra bakverk.

Marianne är lycklig över de rikliga valmöjligheterna.

Kerstin M passar på att sätta sig in i vilka möjligheter som finns till extern vidareutbildning för föreningsombud medan bordskamraterna lyssnar.

Gunnel, Vera och Barbro går runt bland borden och pratar med besökarna. Totalt kom ett trettiotal intresserade. Förutom från Ösmo var de från Nynäshamn och Sorunda. Starka vindar och stundom regn avskräckte nog många från att ge sig ut.

Text och foto Ulla Laiho