Förening Ösmo

Medlemsträff 2023-03-21

2023-03-21 sommarsköna skor, fest och spänning i PRO-lokalen

Jobi skor presenterade sommarsortimentet idag. Ingrid Gafvelin beundrar de vackra sommarfärgerna medan Gunnel Serrander provar skor i bakgrunden.

Köket står för fest. Det är här i köket det händer. Skickliga kockar arbetar frenetiskt och servitören visar i förbifarten upp en våffla med sylt, vispgrädde och färskt bär och rusar sedan vidare.

Efter att medlemmarna njutit av de goda våfflorna fanns en stund för social samvaro med livliga diskussioner. Lillebill visade och berättade om en bok hon läser, som handlade om hennes hemtrakter, Sydafrika. Totalt var 26 personer närvarande som åt våfflor och nio extra våfflor serverades.

Vera stod för spänningen – skulle jag vinna skraplottshögvinst idag?

Tyvärr inte, jag får fortsätta leva på hoppet nästa gång jag köper en skraplott. Det var en trevlig dag och supegoda våfflor.

Text och foto Ulla Laiho