Förening Ösmo

Medlemsträff 2023-04-28 lokalen

Trivselkväll i PRO-lokalen 2023-04-28

Först ut var Kenneth Modin som beundrade den pyntade lokalen med de vackert dukade borden som hans hustru arrangerat. Vimplar med foton på de flesta av deltagarna hängde ovanför några av borden.

Gunnel Svennberg tog emot betalningen för förtäringen. Hon prickade av på förteckningen över medlemmar som anmält sig

Eva Anderson välkomnade alla och hoppades att kvällen skulle bli trevlig.

Maten levereras från grannpuben och vi fick samma meny som puben. Det blev ett bättre pris för oss och puben fick per automatik ytterligare 25 gäster utan att behöva bereda plats för dem. Och leveransvägen var på promenadavstånd.

Under tiden maten var på väg underhöll medlemmarna varandra och mig. Det är så roligt att försöka fånga fotoögonblicket och alla bjuder så generöst på sig själva.

6

Eva, med enkelt v och ett s, och Kerstin lägger sista handen vid dukningen. Händelseförloppet är intensivt. Kameran hinner inte med. Det blir rörelsesudd i bilden. Dennis kommer att bli lycklig. Han säger åt mig att jag måste skapa mer rörelse i bilderna.

Först ut är Lillebill. Hon måste ha sin rullator som stöd och får ta det utrymme hon behöver.

Vera och Barbro visade härliga sommarklänningar. Vera fyllde år tidigare i veckan och hade uppvaktats av sin Åke med den vackra klänningen.

När Lillebill var klar var det inte någon speciell turordning som gällde för övriga. Det var bara att rätta in sig i kön till matbordet.

Man fick välja vilka favoriter man ville ta av och portionsstorleken varierade. Den där cheddarsåsen var verkligen god.

I vanliga fall är jag ju väldig spartansk och timid och tar lagom mycket mat på tallriken. Men när det gäller tacos med alla goda tillbehör och framför allt såser försvinner all blygsel och spartansk vet jag inte ens vad det innebär. Och Kerstins goda efterrätt var en fröjd både för ögat och gom.

I bakgrunden håller Kerstin upp en bok som Per Wikström har skrivit. Den handlar om Försvarets civila idrottsförbunds 70-årsjubileum. Per har dedikerat detta exemplar till PRO. Vi kommer säkert att få höra Per berätta mer.

Kerstin iklädde sig rollen som mannekäng och visade upp vår fina reflexväst, som vi ska ha på oss vid olika evenemang i samhället för att uppmärksamma PRO Ösmos existens.

Trivselkvällen avslutades med att Eva tackade Kerstin med tulpaner och vantar hon stickat för allt arbete Kerstin lägger ner vid våra träffar. Hon gör detta som ensam dam på täppan. Tack Kerstin och övriga som på annat sätt hjälper till.

Text och foto Ulla Laiho