Förening Ösmo

Om vår förening

Den här sidan kan du nästan betrakta som en extra startsida för till vänster så har du länkar till flera sidor att besöka. Vår inriktning är att främja pensionärernas kulturella intressen genom att ordna möten, driva studiecirklar och olika friskvårdsaktiviteter samt stimulera till olika aktiviteter såsom teaterbesök och resor mm.

Dessutom har föreningen till uppgift att driva pensionärernas intressefrågor inom t.ex. kommunala pensionärsrådet i Nynäshamn. Vi ordnar medlemsträffar där vi lämnar aktuell information om t.ex. träffar och andra aktiviteter som är på gång. Vi dricker kaffe, umgås och har trevligt.

PRO Ösmo satsar på att få ett omväxlande program så att det ska finnas något för alla. Många cirklar, liksom friskvårdsaktiviteter är i gång. Under vår och höst har vi öppet kontor för umgänge, fika, gemenskap. Här kan du få svar på olika funderingar kring det mesta som har att göra med PRO i allmänhet och PRO Ösmo i synnerhet. Ta en fika, träffa andra medlemmar eller bli medlem.

Alla våra aktiviteter är i vår lokal Mejerivägen 2. Undantag är Linedance som är i Centrumhuset i Ösmo och boule som spelas utomhus sommartid. Tider finns under flik "Aktiviteter" ” med en länk till Aktivitetsbladet.

Under vår och höst har vi månadsträffar. Datum finns under flik ”Aktiviteter” med en länk till Aktivitetsbladet. Rapport från träffarna finns under fliken ”Medlemsträffar”. Du som är ålderspensionär, förtidspensionär eller gift/sambo med sådan pensionär, är välkommen som medlem i vår pensionärsförening här i Ösmo.