Förening Ösmo

Gunnel Svennberg årets folkbildare 2024

ABF Södertörns årsmöte - Årets folkbildare 2024

ABF Södertörns årsmöte genomfördes den 24 april. Under kvällen valdes bland annat en ny avdelningsstyrelse och fina priser och diplom delades ut.
Gunnel Svennberg från PRO Ösmo tilldelades priset som Årets folkbildare 2024 för sina viktiga insatser inom folkbildningen, som en glad och nyfiken deltagare, kunnig och varm ledare samt en viktig möjliggörare för sin förenings utveckling och samarbete med ABF.
Gunnel Svennberg tog emot utmärkelsen av Göran Svensson, ordförande ABF Södertörn. Hon fick den med motiveringen:
Gunnel Svennberg gör viktiga insatser för folkbildningen på många sätt – som glad och nyfiken deltagare, som kunnig och varm ledare och som viktig möjliggörare i sin förening utveckling och samarbete med ABF. Genom sin roll som kassör och dataansvarig i PRO Ösmo visar hon en noggrannhet och en vilja att ständigt förbättra och stärka föreningens ekonomi och rutiner. Som ledare i data- och mobilcirklar samt som arrangör av kulturvandringar, sprider hon kunskap och inspiration till andra medlemmar.
Gunnel har en öppenhet och nyfikenhet som smittar av sig och skapar en positiv atmosfär. Hon hjälper och stöttar andra ledare och medlemmar, vilket skapar en känsla av gemenskap och samarbete i föreningen.

Fotograf Helena Norström, ABF Södertörn.
Haninge 24 april 2024
Göran Svensson
Ordförande

Ladda ner pdf.... Pdf, 120.6 kB.