Förening Ösmo

INFO TILL MEDLEMMARNA

PRO:s lotteri Trippelskrapet är till för att stödja PRO:s verksamhet över hela Sverige samtidigt som du har chansen att bli miljonär.

Trippelskrapet är en klassisk skraplott. Lotteriet innehåller hela sex stycken miljonvinster.

Överskottet från Trippelskrapet är en viktig inkomstkälla för PRO-föreningar över hela landet. Många bra verksamheter för landets pensionärer kan genomföras tack vare lotteriet. Trippelskrapet gör det möjligt för PRO att hålla nere medlemsavgiften.

Är du medlem i PRO kan du köpa Trippelskrapet via din PRO-förening, se nedan. Annars finns den att köpa hos de flesta ATG-ombud, hos vissa tobakshandlare, på Coop Forum och Coop Extra. Du kan även beställa en prenumeration hos PRO:s rikslotteri, så får du ett lottpaket i brevlådan varje månad.

Du kan också göra Riks-prenumertionen via Ösmo PRO. Då får föreningen (PRO Ösmo) engångsprovision vid första prenumerationstillfället.

I Ösmo PRO är det Vera Magnussom som säljer lotter. För varje såld lott får föreningen provision (för närvarande 8 kronor per lott). Vera kan lösa in vinster upp till 1000 kr. Även vinster du fått vid prenumeration hos Pro Riks löser Vera in