Förening Ösmo

Vår nya flagga

Varför har vi köpt en ny PRO-flagga?

Flaggan används ofta som en symbol. I vissa sammanhang blir symboliken mycket stark. Bruket av flaggor uppstod ur behovet av igenkänningstecken och sambandsmedel till sjöss.

Styrelsen i PRO Ösmo funderar ofta på vad det går att göra för att få människor lägga märke till oss, att se oss och lyssna på oss. På vilket sätt går det att arbeta?

Vi har varit lite anonyma men har gjort så gott vi kunnat med den flagga vi har. Vår fasadflagga har monterats på en egentillverkad provisorisk ställning som vi ställt upp - som vid centrummötet i Ösmo 2019. Vid föreningarnas centrumträff 2021 hade vi lånat den gröna PRO-flaggan. År 2022 köpte vi en egen. Vi ska använda den i sammanhang där vi vill synas och där vi vill profilera oss, så att man lägger märke till oss. Sådana tillfällen kan förutom centrumträffarna exempelvis vara om vi har loppis i centrum, föreningsevenemang i Nynäshamn med mera. Det är viktigt att vi syns i konkurrens med andra föreningar när vi representerar PRO och presenterar vad vi gör och står för.