Förening Ösmo

Medlemsträff 2023-03-08

PRO Ösmos medlemsträff 8 mars 2023 14.00 i PRO-lokalen

Eva Andersson hälsade välkommen och uppmanade närvarande kvinnor att sträcka på sig eftersom det var den internationella kvinnodagen.

Hon berättade att Inga-Britt låg på sjukhus nyopererad. Hon nämnde att Samorganisationen PRO Nynäshamn har lagts ned och ersatts av ett samråd, PRO Samrådsgrupp Nynäshamns kommun. Arbetet med Samrådsgruppen är ännu inte klart.

Hon fortsatte med information om planerade möten samtliga i PRO-lokalen.

• Tipspromenaden fredag 10 mars är flyttad till PRO Ösmos lokal på Mejerivägen, start kl 13.00 med tipspromenad inomhus och därefter korv och kaffe.
  • Jobi skor 21 mars kl 10-12.
  • Våfflor 21 mars kl 11-13.
  • Medlemsmöte 19 april 14.00 tandhyienist berättar om vård och bidrag.
  • Cirkelledarmöte 26 april 17.00 (smörgås serveras).
  • Trivselkväll 28 april 18.00, sista anmälningsdag 19 april, mat från Puben.

Snöovädret hade hindrat många från att komma men femton personer vågade trotsa halkan.

Kerstin hade varit på en kurs kallad ”Kick Off” där tips gavs om hur man kan behålla gamla medlemmar och även värva nya.

Hon hade skrivit ned olika alternativ som hon presenterade. Därefter fick vi rösta på vad vi ansåg mest angeläget. Eftersom det var så få medlemmar på mötet har hon för avsikt att ta upp frågeställningen vid senare tillfälle då fler medlemmar är på plats. Med ”torsdagslunch i församlingshemmet” är avsikten att man ska ge skjuts åt någon som annars inte har möjlighet att ta sig dit eller därifrån.

Per Wickström hade konstaterat att det var väldigt få herrar på medlemsmötet han besökte tidigare. Han vill råda bot mot detta och vill starta en Gubb-klubb.

Per har många idéer vad man kan göra. Han vill gärna höra av er, mobil

073-849 87 25 eller mail kansli@fcif.se. Han tar tacksamt emot fler förslag på aktiviteter. Man kan ses hemma hos någon för en fika och diskutera.

Efter all information förrättades lottdragning. Sedan såg Kerstin Tinggren och Rose-Marie Beijer till att goda smörgåsar serverades till kaffet. Eva avslutade därefter mötet med att säga hur hon uppskattar att medlemmarna trots ovädret kommit till medlemsmötet.

Text och bild Ulla Laiho